want u to know

Isnin, 18 Februari 2008

HAPPY BIRTHDAY AYONG

Hari ni harijadi Amie ke 12.. dah dewasa anak aku..ermm.. nak bawa dia calebrate kat mana lom tau lagi.. tapi petang nanti nak bawa dia buat IC.... sabtu tu hari dia sukan. Ketua Pasukan rumah kuning.. waktu latihan dia juara 100 meter..tapi bila pertandingan jatuh, terkolap ( terseliuh) di pertengahan jalan.. frust betul dia.. tengah leading tu.. apa-apa pun..nak beli kasut Squash dia.. kelmarin beli raket squash ngan baju dan RM 120.00.. kasut mau Rm 70-80 .... yang risau tu.. dia adalah dalam Target group untuk score 5A upsr tahun nie di Sekolah dia... ermm nak kena bagikan masa tu..heh.. by the way HAPPY BIRTHDAY AYONG.. semoga.. tahun nie tahun yang cemerlang buat ayong menjadi kebanggaan Abah dan Mama ..dan menjadi Inspirasi buat Adik-adik.....

Khamis, 14 Februari 2008

janjiku


hari ini genap 15 tahun kami bertemu
14 .2.1993 kami bertemu sebagai seorang kekasih
8.1.1993 hingga 29.1.1993 sebelum itu hanya sebagai kawan dan sahabat seperjuangan
dan hari ini aku hargai kesetiaannya sepanjang
perhubungan ini.. dari seorang kawan kepada
seorang kekasih sehingga menjadi seorang isteri......
ku igin ku jadi wanita mulia
yang tahu harga budi dan hati
seorang lelaki bernama suami
kerana engkau isteri..ku ingin kau mengerti
bahawa hidup ini tak semudah yang kita janjikan
yang kita janjikan kerana kau isteriku......

Buat isteriku tersayang


Rabu, 13 Februari 2008

hari ini..

bengan ngan kementerian... hehe.. smalam bagi surat esok ndak.. penin kepala.... nak selesaikan...
...........berita tengahari............................
PARLIMEN DIBUBARKAN
so akan mengundi ler x lama lagi... hu hu hu.. nak kena balik kualer la pulok nanti
banyak kerje.... nasib aku dah tarik diri dari jadi setiausaha..kalo tidak.. lagi penin
nak ulang alik kuala ipoh.. namun semoga semuanya berjalan dengan lancar
balik kuala hari ngundi jer nanti............. teman ngundi kat KG Senggang
orang ghumah biasa kat clifford tu...........

Selasa, 5 Februari 2008

Cameron Highland






hujung minggu (3 februari..) bawak anak-anak dan anak sedara teman naik Cemeron Highland.. sajerjer.. Anak sedara tu Sorang dari UUM adik dia dari Pahang ler.. saja bercuti kart rumah teman.. pas tu bawak ler dema jenjalan.. sronok juga dema tak pernah ke sana.. anak-anak teman dah biasa deh.....

Selasa, 29 Januari 2008

LOVING COUPLE


semoga kami sentiasa bahagia..... hujung mei kami akan menyambut ualngtahun perkahwinan ke 14 ermm kami masih saling menyayangi.. semoga hingga ke akhir hayat kami akan bersama ....

Khamis, 24 Januari 2008

cuti seminggu

waaa baru balik nertugas selepas cuti mulai jumaat .. dekat seminggu menyelesaikan banyak masalah...... rasnya semua dah selesai... so boleh wat keja dengan amandan damai.. buang yang keruh ambil yang jernih.....hu h u.. petang nak updated gambo pergi padang polo..bawa dema berkelah smalam....

Isnin, 14 Januari 2008

Hari nie bzz .. tadi pagi dapst fsks dari KKM... penempatan jururawat..lusa (16/1) dah rapat bebeno dengan hush.. letih.. bila mas nak meting penempatan..nak wat surat suruh dema lapor diri lagi 16 hb nie.. gilo tul.. tapi apa-apapun apa nak buat..dah kerja kan wat jer la.. ha ha .. tapi teman tetap menten.. boss punya mood baik har nie takder la tensen.. wat kerj aslow-slow.. kalo dia kelam kabut.. baru semua kelam kabut.. tapi tah laa dia cool hari nie.. semua smooth jer kat pejabat.. ha ha kalo hari hari camnie.. cantekkkkkk hah.

Rabu, 9 Januari 2008

MOHAMAD ZULHAIQAL






Tengok la Haiqal yang nakal... Sponge bob kat cermin tu hadiah dari geng Silverian ( saper beli tah ) masa Birthday dia wat kat Teluk Batik tu hari .. heh heh..

Maal Hijrah

Maal Hijrah datang dan pergi
bertambah lagi usia ini.
semakin pendek perjalanan hidup
bekalan ... rasaku belum lagi cukup
masih banyak lubang dan lompang
camping dan compang
harus di pateri dan di tutup
harus tertampal dengan elok

Ya Allah tuhan ku
perluaskanlah hatiku
menerima tiap firmanmu
sempitkanlah hatiku
dari menurut kata nafsu
semoga berat amalanku
melebihi timbangan kekhilafanku..

amin

Selasa, 8 Januari 2008

hari nie..

ermm x brapa bz hari nie.. ade juga kerja tapi dah selesai.. hari nie pagi tadi Alissa x sekolah.. sakit gigi.. bawa pergi klinik tadai tak cabut pun.. bagi ubat aje.
petang ada satu call dari boss kat bawah... ada pemandu yang bawak kenderaan jabatan pergi curi barang dekat stor sekolah pulak.. apo hal nie... pastu skrg ade kat balai polis.. ee memacam la dema nie.. dah tue-tue wat hal pulak.. tak ingat anak bini ker.. kerja gomen pulak tu basic dah seribu lebih.. dah sah dlm jawatan.. sayang kerja tu... boss cakap kereta kena ambil sebab hak kerajaan .. orang bior kat dalam.. lantak die nak jamin ker tidak terpulang dekat keluarga dia... tapi tu bukan kerja aku.. kerja boss.. dia cakap akan call daerah tu... heh.. tapi sayang la.. aku kenal budak tu.. nampak x de la brutal.. besa jer... tapi ok lah.. apa-apa hal pun tunggu le apa kata polis.. sehingga ke hari itu.. tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu.. heh

..

Isnin, 7 Januari 2008

anak-anak sekolah

2008

Ayong masuk tahun 6 UPSR tahun nie.. last year punya result teruk sikit 2 A je tapi masih still dekat kelas yang sama di sekolah dekat Tasik Damai sebab Guru Besar tak galakkan dia tuko sekolah.. dia berada didalam kelas pilihan untuk score 5A UPSR 2008 so.. sekolah sayang la..

Hafiza ..Tahun 3 ..terpaksa pindah dari Tasik Damai ke Seri Mutiara ( Sri Tembok) kerana Tasik Damai di sessi petang ..tak cukup masa nak hantor ambik.. kerja la.. .. ada potensi nak berjaya.. tahun lepas dapat 4A.. tapi terpaksa tuko sekolah.. harap pelajaran dia lebih baik kat situ

Ayie masih Pra sekolah kat Seri Mutiara.. 6 tahun umur ..dah jadi senior kat kelas PRA.. contoh pelajar 5 tahun yang boleh bersaing dengan pelajar 6 tahun , contoh pelajar usia 5 tahun yang boleh membaca dan contoh pelajar yang paling nakal dalam kelas.. semua dia bolot tahun lepas.. dan makin tembam heh..

Lisa..masuk PRA sekolah tahun nie.. hari pertama..nangis kejap.. hari kedua ok dah.. dia cergas tapi manja sangat.. tu la.. ate umur baru 4 tahun 1 bulan ( 9 hb 12) tapi sajer masukkan sekolah..harap akan berjaya nanti.. tengok potensi macam kakak dia..

Haiqal.. dah 1 tahun 1 bulan..baru 2 minggu pandai berjalan.... fuh sangat nakal macam ayie.. tapi nampak lebih bijak.. mungkin gurunyer lebih ramai..ha ha ha...

2007 yang berlalu banyak kenangan ... syukur pada Allah SWT Aku dan Isteri.. masih bersama .. masih setia... dari mei 1994 sehingga 2008 hampir 14 tahun terasa baru beberapa hari bersama.. tapi bila melihat anak-anak telah dewasa baru sedar usia perkahwinan ini ...susah senang telah diharungi bersama..pahit manis.. suka duka.. menghiasi rumahtangga kami. semoga tetap bersama.... sehingga ke akhirnya.

Rabu, 2 Januari 2008

Tahun Baru... 2008






Slamat Tahun Baru 2008.. malam tu dah nengok bunga api.. siang membersih rumah la... ha ha.. nengok haiqal yang nakal tu..

SLAMAT TAHUN BARU 2008



Malam tahun baru sajer JEMM akn bandar IPoh pergi nengok bunga api.. masa pergi clear jer jalan. balik... huh.. Ipoh ke Chepor 1 jam lebih...















SYJ main Malam tu.. leh bangging kejap jer.. Haiqal buat hal.. pesh..

Jumaat, 28 Disember 2007

Peti Ais Baru

kul 8 malam smalam dah sampeii peti ais baru aku.. aku rasa tempah toshiba tapi sampai Sharp heh tringat kat Sharp-sony plak.. tersedak die agaknyer tengoh dinner tu agaknyer .. tapi lantak ler.. janji peti ais.. pikir-pikir balik.. rasanyer mas pergi kedai tu yg toshiba tu tak ada stok kena tunggu 2-3 hari lagi so orang ghumah aku cakap belasah jer mana yang ada .. betul lah agaknyer sharp tu.. pas tu ngemah ler apa lagi, bertabur barang aku kat dapur tu lepas peti tu rosak .. sampai kul 12 tgh mlm ngemah sensorang..ate peti ais lama tu cenonet.. yang ni beso sikit.. udoh rase kosong jer... .. esok nak pergi jumpa kontraktor pulak.. nak renovate rumah tu.. dapur tu kecik sangaat la.. susoh nak masak.. kenkadang tengah masak haiqal datang... bahaya nak dukung dia lagi... minyak pasa dalam kuali la.. ayor panas la...
petangni nak pergi tesco.. hu.. beli apa ekk.. esok nak wat nasi dagang la... lusa kalu jadi nak pergi TT kat mana tah si Capslock tu nak buat..