want u to know

Selasa, 9 Jun 2009

Dekat INTAN Sungai Petani

Weei.. Up Dated Blok dekat INTURA.. sajer je sebelum masuk kelas... he he.. chow la.. masuk kelas jam semilan pagi..

Khamis, 4 Jun 2009

Kat Sri Gombak

he he.. updated blog kat seri gombak.. sjer jer.. lepak jap sebelum balik pahang.. chow...

Rabu, 3 Jun 2009

Balik Kampung

Hari ni nak balik kampung..
Pian Kawin..
minggu depan pergi sungai petani..
Updated.... lepas balik dari Sg Petani....

huhu..

Khamis, 14 Mei 2009

sajer-sajer la

apa nak citer.. saja nak updated mengisytiharkan blog ni masih berfungsi.. dan tua dia masih hidup..

Cuma nak cerita kemelut negeri perak jer.. mana da negeri dengan dua MB pera jer ada.. he he
ok la tu.. lantak dema la.. tapi yang tak bestnya. dema wat kecoh je.. sekatan jalan kat sana sini.. awal pagi. susahkan nak pergi kerja ke... mengong tul padhal bukannya nak wat rusuhan jauh sekali nak bawa bom atau kamikaze... pengebom berani mati.. setakat pago SUK tinggi tu.. takdenyer sapa-sapa nak ceroboh masuk.. kunci je.. tak perlubawa sati batalion FRU, Satu Batalion Polis .. dengan perisai, water cannon.. gile per dema nie.. dema sekadar berkumpul menyatakan protes.. jauh sekali nak wat macam thailand baling batu, tembak sana sini...
cukup la dengan kegilaan merampas kuasa ... ikut la perlembagaan ..
itu je dulu adios... pad kawan-kawan renungkanlah...

Isnin, 4 Mei 2009

Direnjis-renjis di pilis

Sabtu.. 2 mei ..menghadiri 2 Majlis Perkahwinan

1. Perkahwinan Wawa ( Unit Kewangan) .. Di dewan Badminton RTM Ipoh.. Jumpa dengan YopDejay.. sempat berkenalan dan borak-borak jap

2. Perkahwinan Yop Rock dan Iena.. Pengantin serba putih.. anggun dan bergaya kedua-duanya.. semoga berbahagia ke anak cucu...

Khamis, 23 April 2009

Balik Kampung

Sabtu Tu hari balik kampung... lepas sukan Hafiza dan Lisa.. Hafiza dapat ler Pingat Perak 4 x 100 dan Pingat Emas 4 X 200... 100 meter dapat No 6 he he.. Alissa juara larian 50 meter .. kecik-kecik cili padi tu.... lepas Sukan balik Jap.. terus balik Pahang la.. gerak dalam 3 lebih sampai kul 7 kat temerloh ..lepak makan jap.. gilo.. Makan Kueytiaw sop 2 , kueytiaw goreng dan Nasi ayam.. air laici 2 dan tea tarik 1 RM 25 hengget.. tobat aku tak nak singgah kat kedai tu dah.. penangan Initial D la tu.. hek..

Kul 8 rumah Kak Idah.. Kak Long ayu nagn Kak Ngah ada,, confirm 27 dan 28 Jun kenduri dorang..

kul 9 gerak.. 9.30 sampai umah mak..

Balik Isnin kul 11 dari maran ..singgah KL .. gerak kul 6.30 sampai Ipoh.. anto Ayong Ke asrama.

.. pastu Haiqal Demam.. aku cuti 2 hari selasa dan rabu.. masih demam tu.. kelmarin bawa dia ke hospital dekat kul 12 tgah malam.. letih tul..

k la.. till next up dated.. adios..

Jumaat, 17 April 2009

cuti hari nir

Hari nie cuti.. pagi pergi anto anak N Orang Ghumah.. pas tu balik jap.. pergi buat balancing n alignment kereta.. lepak tengok Exora ok juga muat-muat jer kalo aku amik he he.. tengahri tengok Ros dan bersalin anak lelaki.. 4.2 KG beso.. ikut tingkap ler.. sudah semayang pergi amik ayong kat Asrama .. lepas makan lepak kat CC ngan ayong.. jap lagi amik orang ghumah la.. ok juga.. kalau tak ada aral esok nak balik Maran lepas anak-anak sukan.. insayaalh nak singgah rumah Ina ngan yeop jap.. cak pong--cak pong.. malam nie baca nikah mangeltor si yeop tu kot,, ha ha.. semoga berjaya..

tak de cerita best la.. gambo pun tak de nak letak kat sini... cuma adun penanti dah letak jawatan ha ha.. nak adakan pilihanraya lagi la tu.. lantak ke dema la.. aku nak klua la ni. dekat kul 5 dah..

Khamis, 16 April 2009

Up Dated

lama tak updated ..malas betul la sekarang nie.. tapi esok aku try la..
sabtu nak balik Pahang.. kalau berkesempatan nak singgah ke rumah
pengantin baru Ina dan Yeop.. saja meraikan persandingan diaorang..
insyaallah kalau ada kesempatan la.. hulu langat..huru hara juga nak kesana nie..
ha ha.. tapi belasah je la..
hari nie.. tak ada apa la..
esok aku updated la blog nie... adios

Isnin, 27 Oktober 2008

cuti deepavali

assalamualaikum..
kembali updates.. tu hari pergi kursus di langkawi.. syok jugak.. jumpa kawan lama.. Megat dari terenganu..dulu sama kerja di Kuantan.. tak melawat pun..pergi beras terbakar je.. musim hujan.. beli kuali ngan chading dish jer.. sudu.. biasa l.. bawa anak-anak ngan Isteri.. habis juga 1K makan ngan berjalan..
balik singgah dekat rumah azimudin.. makan -makan.. 16 tahun tak jumpa.. anak dah empat.. aku lebih lagi la. he he.. k al kerja banyak.. nanti aku cerita apa best kat langkawi.. gambo aku snap pakai telepon.. pastu semalam aank aku terpadam semua termasuk lagu-lagu sekali tensen.. nak donlod semula malas tu... k la banyak kerja.. saj adatang CC nie.. lepak jap.. anak-anak wat bising kat rumah..cuti kata kan...

Sabtu, 18 Oktober 2008

up dated..

Malas tull lepas-lepas raya nie.... kaki pulak bengkak.. hari nie pergi repair keta..sementara tunggu siap. datang update jap.. saje.. memnuhkan masa lapang..dari aku dok menung dekat woksop baik aku masuk sini... .. apa nak citer.. minggu depan aku pegi langkawi kursus dengan Azizah, Lai dan Ayuni ( Kp Kinta) .. dok kat Hotel helang... rasa-rasa nak bawa family..tapi tengok la dulu.. beso belanjanya tu hehe.. pastu masa kurang pulak..baik aku pergi sorang next time baru bawa dema semua.. tengok la camana ..
Habis Raya.. pokai nie..keta pulak wat hal... ala la la.. nasib Jerung akutu ok jer tak meragam steady jer.. minggu depan rehat la keta-keta aku.. pergi naik keta jabatan ke Langkawi nanti..
k la.. nak surfing sesaja..nak masuk silverian ngan mhcc jap.. kot-kot ade citer best.... ahh ngantuk la pulak... he he

Selasa, 7 Oktober 2008

BALIK KAMPUNG OOO.. BALIK KAMPUNG

baru kembali bekerja hari nie... keletihan memandu tapi hati girang..bertemu sanak dan saudara tercinta..memang tahun nie raya sakan..berjalan sakan...

Baliak senggang sehari sebelum raya..pagi raya pertama... lepas sembahyang raya di Kg. Senggang.. pergi rumah Abah Man... balik tu siap-siap Ayah Itam sampai... lepas dorang klua.. kami siap untuk bergerak ajak abah pergi rumah mak Mertua Maziah (Adik) dekat rumah murah Jalan Baru.... lepas tu naik Chandan Puteri.. dari Chandan terus ke Jeliang ruamah Yeop Ain. masuk Ara Panjang rumah Wan Cu dia tak de pergi Lempor singgah rumah sapa tah saudara Orang Ghumah . Tayar Civic aku pancat pulak.. tuko tayar spare. dari Ara Panjang ke Rumah Mak Long di Ulu Piol..last ke Rumah Mak Yang Wa ,, terus balik Senggang semula pkul 6.30 ptg .. Pukul 7.30 malam dari senggang balik Ipoh sampai rumah kul 8.30.. letih mandi2 siapkan semua anak-anak... nasib barang2 dah sumbat dalam Accord sebelum balik tu hari cepat sikit kerojenyer.... tayar civic tu lepas raya la baru repair...

9.00 malam dari Ipoh... 9.45 makan malam di Tapah.. 10.15 gerak.. 12.45 tol gombak 2.30 pagi sampai rumah mak ...

jumaat- 11 pagi gerak ke kuala terengganu.. 1.00 tgh singgah kemaman makan, solat. kul 3.00 sampai Dungun, Mak Da tak ada.. Manan ada.. jap jer., terus ke Pantai Batu Buruk Beach Resort.. check in.. malam tu meronda satu kuala terangganu..tapi Masjid Kristal Tutup la..tak boleh masuk..

sabtu- pagi keluar ke Pasar Payang.. balik chalet siap2 chesk out.. terus ke rumah azaha Kg Paloh... dari rumah dia.. gerak terus ke Pasir Mas.. Jalan Jemm dekat KUala Berang/sungai Tong... pastu Ok jer.. Masuk Terangganu.. ikut jalan Tanah Merah Machang.,. jemm giler.. pusing ke Kota Baru Jemm juga nasib ada jalan pintas ke Pasir Mas.. jalan kampung kluo dekat Bawah jambatan Salor.. makan jap.. terus ke Rumah Mak Cik la, Mak Su Ambil..Kg Tasik Berangan , Repek...

Ahad.. Dari Rumah Makcik.. ke Rantau Panjang.. membeli belah sikit.. terus balik.. keluo2 simpang Panglima Bayu..jemmmm teramat sangat... tahap gaban punya jem.. sampai Bukit Bunga... ok sikit.. pas tu merentasi lebuhraya timur barat dengan tak berapa laju... banyak keta la.. sampai gerik kul 7.. berenti makan burger.. sampai rumah pukul 9.15 malam.. rilek.. lega....... alhamdulillah. raya ini dapat bertemu sanak dan saudara tercinta..

itulah perjalanan yang panjang.. letih driving.. alhamdulillah kereta tak meragam..anak-anak tak meragam..semua ok jer.. semoga selamat sampai ke tahun hadapan...

Hari nie start pose 6...

Selasa, 30 September 2008

Rayerr

NOTHING BUT SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.. Teman nak balik Kuale.. Esok Nak Balik Pahang.. so doakan keselamatan kami sekeluarga...

Selasa, 16 September 2008

Titian Perjalanan

ermm perancangan masa cuti.... coming soon 1 syawal...

1 syawal berhari raya di KG Senggang, Kuala Kangsar.. petang bertolak Balik rumah Mak di Maran Pahang Darul Makmur.... insyaallh semoga selamat sampai.. kalau tak ada aral melintang .. petang jumaat atau pagi sabtu nak ke Dungun dan Kuala Terengganu.... Ahad nak beraya di Pasir Mas .. jumpa makcik..mak su.. kalau jadi nak ke tanah merah.. jumpa mak ngah.. jauh perjalanan ku ini.. semoga mendapat perlindungan dari Allah S.W.T... amin..

Khamis, 11 September 2008

UPSR

Hari Nie .. Ayong dah Habis Peperiksaan UPSR.. semoga dia berjaya.. tadi dalam kereta tanya macamana kertas hari nie.. B.Inggeris dan Sains.. sebab BM ngan Math aku konfiden dia sure dapat A .bermakna 3A dalam Tangan dah..aku check kertas math ngan BM dia Pun aku rasa dian boleh dapat A.. So dai Jawab.. rasa-rasa 90% amie dapat 5A tu yang aku suka semangat dia.. sebab masa percubaan dia cakap kertas sains ngan BI susah.. dan tak konfiden ... betual dia cakap dia dapat B bagi dua-dua kertas tu.. hari nie.. dai cakap boleh buat so aku rasa memang dia boleh buat la.. senyum jer dia keluar dewan tadi... tapi aku blom check la kertas BI dia.. Sains tak boleh bawa balik.. tapi dia cakap confident dapat 5A so.. uhuk-uhuk kalo dapat.. nak beli hanset lain la tu.. Mama dia dah janji RM 200 .. aku nak tuko kan hanset dia.. kalu dapat apa salahnya.. sabtu nie dia akan pergi Ujian untuk masuk dekat Sekolah Izuddin.. tapi itu second Choice sebab dia berminat nak ke MRSM.. insayallah semoga dia akan berjaya....

Rabu, 3 September 2008

Selamat Berpuasa..

Selamat menyambut Ramadhan al-mubarak.... tahun nie Hairi mula belajar Berpuasa.. tahun lepas dia tak nak.. nampaknyer tak ader nak lawan Rekod Amie (Ayong) puasa stst umur 5 tahun.. Alissa ermm x nak pose dia cakap.. hafiza ngan amie bias la dah beso..

Amie minggu depan akan menghadapi UPSR 9-11 september.. bulan Pose pulak tu.. harap harap dia lulus dengan cemerlang nanti.. Cikgu dan buat congakan dia dalam kategori ada potensi untuk cemerlang.. harap dapat jadi tauladan pada adik-adik nanti.. masa nie dah tengok dia sibuk buat latih amal.. ahad tu hari dah bawa dia berehat dekat Teluk Batik.. tak nak pressure dia 2-3 hari nie.. sampai habis peperiksaan esok.. teman cuti 9 hb tu sajer bagi support...

nanti cerita pasal raya pulak.. dekat-dekat nak raya sok la..