want u to know

Selasa, 4 Disember 2007

lepas gathhering

fuhh..selesai gathering FKS kelmarin (Ahad) alhamdulillah dapat join kengkawan berkenal-kenalan.. Man, KY, Yop, Sedi, Lyera, Iena, Romas, Capslock, Ulon dan Sufi..sronok jumpa korang.. nanti 3rd gath harap dapat join lagi.. dan Thanks sempat raikan hari lahir anak teman Lisa dan Haiqal.. fuh dapat hadiah Sponge Bob lagi... any way... nanti baru up load gambar.. tapi tak dapa join lama ahad tu... dapat call pukul 7.30 pagi.. dtuk sebelah orang ghumah meninggal kat manong (Ulu Piol) ermm trus kemas barang berangkat ke Ulu Piol.. sempat nengok Arwah kejap jer.. semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh..... amin

Jumaat, 2 November 2007

Rabu..14 november harga emas mahai la..

fuh.. hujan yang lebat dekat ipoh tengahari tadi.. kejar ke Kuala Kangsar kejap ambil rantai anak aku ..tempah bulan lepas.. terkejut..Emas 916 bulan lepas RM 83 tadi dah RM 94 1 gram.. nasib tempah awal kalo tak mau kena tambah dekat 3 ratus .. Naper harga emas mahai sangat ek.. dulu (Tahun 1994) masa kawin teman beli rantai orang ghumah tu RM 700 jer dalam 27 gm skrg sajer kira dalam RM 2500 fuhh.. kalo dulu wat bisnes nie untung oo... agaknyer tahun depan leh sampai RM 100 1 gram.. so saper nak kawen cepat ler nyimpan...mas kawin pun mau naik... . nasib ler teman dah kawin tak payah pening mikio...

maleh nak update koje banyok

2-3 hari ni koje banyok bebeno.. maleh tul .. nie nak reles tensen jap.. nak update maleh.. minggu depan boss tak der.. boleh rileks sikit tapi minggu ni kena perosoh buat kerja lah.. siapkan semua sekali ok la.. wat kerja dulu....

Jumaat, 19 Oktober 2007

balik dari semayang- bermaaf-maafan di pagi raya

allah hu akbar allah hu ak bar.. pagi raya






anak dara ngan anak truna ak.. lisa ngan hairy di Pagi raya


masjid as-syakirin kat kampung aku.... atas bukit sebelah balai bomba.. Maran..
ayong di masjid...

malam raya....



hafiza.. baru lepas main mercun.....

Pagi dan Petang Jumaat



Pagi acara membuat ketupat dan menisi buluh lemang.. ayin sedang menunjukkan cara-cara membuat sarung ketupat..( eksyen jer tu..)




petang lepas semayang..bermula acara membakar lemang..sebanyak 42 batang lemag telah selamt dibar oleh cucu-cucu hek.. bapak sedara nengok jer..dah turun kuasa..

kelihatan epol, piee dan pian sedang melihat keadaan lemang tu.. jaga betoi betoi.. hangus karang..


masih membakar lemang..pian menunjukkan skill bermain api..jaga-jaga jangan terbakar kaki

balik kampung lagi

sampai ke Bernamjaya ..cantik tul jejantas ni...kul brap atak prasan dah.. just ingat nak berbuka.. anak-anak dah lapor... sabo jap la.. sampai KL jam 6.30 trus ke rumah Mak Saudara di Sri Gombak.. berbuka di situ.. 8.30 gerak lagi ...balik Kampung..oooo balik kampung..
sampai kampung jam 11 malam.. jalan tak jemm ok jer..

RAYER KITER...

Hentian pertama selepas Bandraya Ipoh.. maleh lagi nak rehat..dah pukul 415 petang.. nak cepat sampai KL leh berbuka kat sana


Khamis, 11 Oktober 2007

SELAMAT HARI RAYA..

Salam AidilFitri buat semua... Di hari yang berbahagia ini .. menyusun sepuluh jari.. bersama kita bermaaf-maafan ... Perjalanan balik kampung akan bermula jam 3 petang.. hari ini anak-anak masih sekolah... tapi teman dah cuti.. nak balik semalam tapi malas nak ajar anak ponteng..tahun depan dia dah nak ambil UPSR so..ambil off petang ni.. nanti lepas raya boleh update..letak gambor raya.. clip ker.. catatan perjalanan balik kampung ..teman nak cuba rakamkan dalam bentuk clip... try jer.. tapi teman selalu melawan arus..jadi jemm tak adalah sangat..
Harap-harap perjalanan kami lancar dan selamat.... zakat dah bayar kelmarin RM 40 untuk 8 orang. Bonda dan Ayahanda tercinta..nantikan kepulangan anakanda dan keluarga... Balik Kampung... ooo balik kampung ooo balik kampung.. desa nan permai sedia menanti kepulangan
Alissa dari semalam dah excited sangat nyanyi lagu ni. pagi tadi taknak klua dari kereta takut kena tinggal... tapi sempit sikit.. naik keta la van tak siap repair kat woksop lagi tu..
Ok itu sajer.. SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI...

Rabu, 3 Oktober 2007

test clip.. pergi cameron

sejer try test tengok..leh ker add video kat sini.. nih masa pergi cameron tu hari.. duduk kat Rumah Penginapan Persekutuan.. siap ada taman ..seronok bebeno anak-anak aku

21 Ramadhan

pejam celik dah masuk 21 hari kita berpuasa... alhamdulillah masih teguh iman aku.. tapi tercicior jer sehari pasai meracun kat rumah tu hari la.. nasib tak der per cuma terkena sikit nasib cepat beli ayor kelapa ngan susu segar..
hari ni..keta aku dah siap.. lega.. abih 2 ribu lebih .. tapi dah try ..ok lagi best dari henjin lama..dan..dah anto Van masuk woksop pulak.. tah la..siap ker sblum rayer tak tau..nak balik kampung weh.. mano nak sumbat anak-anak aku dalam keta tu... fuh.. cam sadin ler dorang..
ok la.. petang ni nak pegi beli lemang..rendang ayam ..jap jer nak buat..semua bahan-bahan
dah di siapkan semalam.. aku ingat 2 batang cukup kot.. anak-anak aku kuat makan terutama
kalau pulut.. cam lemang ngan ketupat..

Jumaat, 28 September 2007

ramadhan

ermm..kejap jer dah 16 hari pose.. tak lema lagik nak rayer.. kete aku lom sipa lagi dekat woksop.. ari ni masuk henjin baru kot.. harap minggu depan siap... aku nak sumbat van pulak dah gedik-gedik kuat beno bunyinyer.. tensen tul.. henjin tu dah makan 18oo lom bayor upah lagik.. van tu sok lagik.. fuh nak rayer tahun ni tensen tul..lari budget.. tapi aku tetap nak balik kampung... kameh tu lepas kerja..so adios.. aku harap dapat update sblum balik kampung..........

Khamis, 13 September 2007

Ramadhan

Hari ini 1 ramadhan.. slamat menyambut puasa buat semua.. semoaga
segala amalan kita akan diberkati dan di redhoi oleh Allah s.w.t.
Sesuci Ramadhan yang datang
jangan dicemari dengan adab yang tidak sopan
berbahagialah orang yang memuliakan
bulan Ramadhan dengan amalan..

Selasa, 21 Ogos 2007

Cameron highland

heh... apo nak citer, tu hari pergi INTAN Sungai Petani pas tu pergi kursus di Cameron highland.. sambut birthday di Cameron kat Rosa Pasedena .. gambor masih dalam kamera.. nantilah aku update minggu ni..cuti sekolah..mas arehat tak kemana leh la.. ok.. sajer-sajerni..nati aku citer apa buat kat cameron.